Google wprowadza nowe produkty! Newsy z konferencji Google Marketing Live

Google wprowadza nowe produkty! Newsy z konferencji Google Marketing Live

W świecie, w którym mamy coraz mniej czasu i jeszcze więcej możliwości marki, aby się wyróżnić, muszą przewidzieć czego potrzebują konsumenci. Dla wszystkich cele marketingowe pozostają takie same: dotarcie do potencjalnych klientów z odpowiednią ofertą w odpowiednim czasie i miejscu. By to się udało, projektowane są scenariusze ścieżek konsumenta.

Wczoraj, 14 maja, podczas konferencji Google Marketing Live w San Francisco zostały zaprezentowane innowacje w ofercie Google dla reklamodawców, które mają pomóc w osiągnięciu powyższych celów. Jakie produkty, zmiany i ułatwienia zaczniemy wkrótce wykorzystywać? Przeczytajcie nasz raport z wydarzenia Google.   

Budowanie nowych ścieżek konsumenckich

Rola mobile’a w reklamie wciąż rośnie, co stawia przed marketerami jeszcze większe wyzwania. Smartfony pozwalają ludziom angażować się częściej, na wiele sposobów i z większej liczby miejsc niż kiedykolwiek. Oznacza to, że niegdyś prosta ścieżka zakupowa – od poznania marki do rozważenia zakupu – nie tylko ewoluowała, ale nieustannie dynamicznie się zmienia. Podczas Google Marketing Live poznaliśmy kilka nowych produktów zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu skuteczności nowych ścieżek zakupowych.

1. Discovery Ads

Według danych Google 85% konsumentów po natrafieniu na produkt, który ich zainteresuje, w ciągu 24h zacznie szukać informacji na jego temat. Dlatego tak ważna jest obecność komunikacją w miejscach, w których konsument zgłębia wiedzę o produkcie. Discovery Ads są zaprojektowane tak, aby “podążać” za poszukiwaniami konsumenta. To reklamy w formacie karuzeli, która będzie dopasowywała się do wszystkich placementów oferowanych przez Google: wyszukiwarka, YouTube, GMAIL, Images i inne. Sam mechanizm emisji wydaje się podobny do dobrze znanego Smart Shoppingu, czyli “machine learning”, optymalizujący kreacje i placementy, by dostarczyć jak najlepszy rezultat.

źródło:https://blog.google/products/ads/new-ad-innovations-new-consumer-journey/?fbclid=IwAR2nqDSyzDC8GHyHTiZA7kB3O0dU4AHjackwgOBH5WWonisS4TzDGyYnuaQ

2. Showcase shopping ads

Kolejną nowością Googla są Showcase shoppings ads (teraz dostępne dla wybranych reklamodawców), czyli połączenie komunikacji wizerunkowej z reklamą shoppingową. Oprócz zdjęć produktów niektóre formaty reklam showcase będą pokazywały również grafikę wizerunkową. Reklamy te będą pokazywały się w wynikach wyszukiwania, na GMAILu, w feedzie z newsami Discovery, a także na YouTubie.

3. New Shopping Experience

Google wprowadza również nowe możliwości w wynikach shoppingowych. Obecnie po kliknięciu w reklamę trafiamy na stronę produktową, gdzie możemy dokonać zakupu. Jednak w niedługiej przyszłości będziemy mogli kupić produkt bezpośrednio z wyników shoppingowych nie opuszczając platformy Google, który będzie asystował w całym procesie zakupowym i posprzedażowym.

4. Deep linking w aplikacjach

Jest to funkcjonalność wyczekiwana przez wielu, a już na pewno przez wszystkich, którzy serio wykorzystują aplikacje do rozwoju swojego biznesu, jak np.: Allegro, Zalando. Dla użytkowników wyszukujących na mobilu, a tych jest większość jeśli liczyć zapytania, naturalnym LP-kiem jest aplikacja, do której są przyzwyczajeni i zalogowani. Strona mobilna nie jest dobrą alternatywa, tak jak i ekran główny aplikacji. Do tej pory nie było innych opcji. Dzięki Deep linking  reklamodawcy będą mogli poprowadzić użytkownika z reklamy prosto do odpowiednich ekranów w aplikacji, czyli dać mu dokładnie to, czego potrzebuje.

5. Display & Video 360: TV

Na rynku amerykańskim 73% gospodarstw domowych korzysta ze Smart TV. Dostępność powierzchni placementów na Smart TV w ramach Display & Video 360  wzrosła globalnie aż ośmiokrotnie. Google również inwestuje w rozwijanie nowych funkcji telewizyjnych w Display & Video 360. Umożliwianie wspólnego zakupu powierzchni telewizji linearnej i video online umożliwi marketerom nie tylko pełny zakup mediów, ale również dogłębną analitykę przepływu użytkowników między TV, a platformami online video.


*źródło:
https://www.blog.google/products/marketingplatform/360/premiering-new-tv-solutions-display-video-360/

6. Bumper Machine

Bumper Ads, format 6-sec. niepomijalnych video w reklamach na Youtube, będzie jeszcze prostszy w tworzeniu. Format, który zadebiutował w 2016 roku, od teraz będzie mógł być stworzony automatycznie na podstawie innego materiału. Na bazie dłuższego filmu (max 90-sec.) zautomatyzowany system tworzenia reklam zaproponuje reklamodawcy trzy-cztery warianty reklam, gotowych do wyświetlenia (po wyborze jednej z propozycji). System ma za zadanie wyszukanie w dłuższym video kluczowych elementów, jak np.: głos lektora, ekspozycja produktu, kadrów skupionych na ludziach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *