Google wprowadza nowe produkty! Newsy z konferencji Google Marketing Live

Google wprowadza nowe produkty! Newsy z konferencji Google Marketing Live

W świecie, w którym mamy coraz mniej czasu i jeszcze więcej możliwości marki, aby się wyróżnić, muszą przewidzieć czego potrzebują konsumenci. Dla wszystkich cele marketingowe pozostają takie same: dotarcie do potencjalnych klientów z odpowiednią ofertą w odpowiednim czasie i miejscu. By to się udało, projektowane są scenariusze ścieżek konsumenta.

Wczoraj, 14 maja, podczas konferencji Google Marketing Live w San Francisco zostały zaprezentowane innowacje w ofercie Google dla reklamodawców, które mają pomóc w osiągnięciu powyższych celów. Jakie produkty, zmiany i ułatwienia zaczniemy wkrótce wykorzystywać? Przeczytajcie nasz raport z wydarzenia Google.   

Budowanie nowych ścieżek konsumenckich

Rola mobile’a w reklamie wciąż rośnie, co stawia przed marketerami jeszcze większe wyzwania. Smartfony pozwalają ludziom angażować się częściej, na wiele sposobów i z większej liczby miejsc niż kiedykolwiek. Oznacza to, że niegdyś prosta ścieżka zakupowa – od poznania marki do rozważenia zakupu – nie tylko ewoluowała, ale nieustannie dynamicznie się zmienia. Podczas Google Marketing Live poznaliśmy kilka nowych produktów zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu skuteczności nowych ścieżek zakupowych.

1. Discovery Ads

Według danych Google 85% konsumentów po natrafieniu na produkt, który ich zainteresuje, w ciągu 24h zacznie szukać informacji na jego temat. Dlatego tak ważna jest obecność komunikacją w miejscach, w których konsument zgłębia wiedzę o produkcie. Discovery Ads są zaprojektowane tak, aby “podążać” za poszukiwaniami konsumenta. To reklamy w formacie karuzeli, która będzie dopasowywała się do wszystkich placementów oferowanych przez Google: wyszukiwarka, YouTube, GMAIL, Images i inne. Sam mechanizm emisji wydaje się podobny do dobrze znanego Smart Shoppingu, czyli “machine learning”, optymalizujący kreacje i placementy, by dostarczyć jak najlepszy rezultat.

źródło:https://blog.google/products/ads/new-ad-innovations-new-consumer-journey/?fbclid=IwAR2nqDSyzDC8GHyHTiZA7kB3O0dU4AHjackwgOBH5WWonisS4TzDGyYnuaQ

2. Showcase shopping ads

Kolejną nowością Googla są Showcase shoppings ads (teraz dostępne dla wybranych reklamodawców), czyli połączenie komunikacji wizerunkowej z reklamą shoppingową. Oprócz zdjęć produktów niektóre formaty reklam showcase będą pokazywały również grafikę wizerunkową. Reklamy te będą pokazywały się w wynikach wyszukiwania, na GMAILu, w feedzie z newsami Discovery, a także na YouTubie.

3. New Shopping Experience

Google wprowadza również nowe możliwości w wynikach shoppingowych. Obecnie po kliknięciu w reklamę trafiamy na stronę produktową, gdzie możemy dokonać zakupu. Jednak w niedługiej przyszłości będziemy mogli kupić produkt bezpośrednio z wyników shoppingowych nie opuszczając platformy Google, który będzie asystował w całym procesie zakupowym i posprzedażowym.

4. Deep linking w aplikacjach

Jest to funkcjonalność wyczekiwana przez wielu, a już na pewno przez wszystkich, którzy serio wykorzystują aplikacje do rozwoju swojego biznesu, jak np.: Allegro, Zalando. Dla użytkowników wyszukujących na mobilu, a tych jest większość jeśli liczyć zapytania, naturalnym LP-kiem jest aplikacja, do której są przyzwyczajeni i zalogowani. Strona mobilna nie jest dobrą alternatywa, tak jak i ekran główny aplikacji. Do tej pory nie było innych opcji. Dzięki Deep linking  reklamodawcy będą mogli poprowadzić użytkownika z reklamy prosto do odpowiednich ekranów w aplikacji, czyli dać mu dokładnie to, czego potrzebuje.

5. Display & Video 360: TV

Na rynku amerykańskim 73% gospodarstw domowych korzysta ze Smart TV. Dostępność powierzchni placementów na Smart TV w ramach Display & Video 360  wzrosła globalnie aż ośmiokrotnie. Google również inwestuje w rozwijanie nowych funkcji telewizyjnych w Display & Video 360. Umożliwianie wspólnego zakupu powierzchni telewizji linearnej i video online umożliwi marketerom nie tylko pełny zakup mediów, ale również dogłębną analitykę przepływu użytkowników między TV, a platformami online video.


*źródło:
https://www.blog.google/products/marketingplatform/360/premiering-new-tv-solutions-display-video-360/

6. Bumper Machine

Bumper Ads, format 6-sec. niepomijalnych video w reklamach na Youtube, będzie jeszcze prostszy w tworzeniu. Format, który zadebiutował w 2016 roku, od teraz będzie mógł być stworzony automatycznie na podstawie innego materiału. Na bazie dłuższego filmu (max 90-sec.) zautomatyzowany system tworzenia reklam zaproponuje reklamodawcy trzy-cztery warianty reklam, gotowych do wyświetlenia (po wyborze jednej z propozycji). System ma za zadanie wyszukanie w dłuższym video kluczowych elementów, jak np.: głos lektora, ekspozycja produktu, kadrów skupionych na ludziach.

One thought on “Google wprowadza nowe produkty! Newsy z konferencji Google Marketing Live

  1. Dalszy mocny nacisk na urządzenia mobilne raczej nie powinien dziwić, ale pomysły jak najbardziej mi się podobają. Dodatkowo nowe opcje prawdopodobnie mogą trochę pomóc zwiększyć widoczność mniejszym firmą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *