Instagram Stories: Jak mają się reklamy tam, gdzie treści są ulotne?

Instagram Stories: Jak mają się reklamy tam, gdzie treści są ulotne?

Początek Instagrama datuje się na 2010 rok. Po zaledwie dwóch latach, w kwietniu 2012 roku, serwis został kupiony przez Facebooka za miliard dolarów. Liczył wówczas
30 milionów aktywnych użytkowników. Było to świetne zagranie Marka Zuckerberga. Dostrzegł on potencjał Instagrama, idealnie pasującego do Facebooka. „Możliwość zapewnienia naszym użytkownikom najlepszych warunków do dzielenia się zdjęciami, to jeden z powodów, dla których ludzie kochają Facebooka. Dlatego chcieliśmy połączyć te dwie firmy.” – Skomentował właściciel Facebooka. 

Ewolucja reklam na Facebooku i Instagramie

W październiku 2015 roku z serwisu korzystało już 400 milionów użytkowników, co skłoniło Zuckerberga do dodania możliwości publikowania reklam na feedzie instagramowym, jako jednego z umiejscowień reklam na Facebooku. Początkowo były to jedynie reklamy photo i video, obecnie możemy korzystać już z bardziej zaawansowanych form, takich jak lead ads.

W sierpniu 2016 właściciel Facebooka wpadł na kolejny świetny pomysł. Do istniejących już funkcji Instagrama została dodana możliwość zamieszczania treści, które znikają po 24 godzinach. Instagram Stories (bo tak nazywa się ta funkcja) stała się hitem wśród użytkowników. Inspiracją do jej powstania był Snapchat, a zadaniem było zniszczenie konkurenta, za pomocą przejmowania posiadaczy jego kont. Użytkownicy szybko pokochali Insta Stories. Świadczy o tym przede wszystkim fakt, że po pół roku było ich już 200 milionów.

Dlaczego użytkownicy kochają Instagram Stories?

kotek

Instagram Stories daje użytkownikom możliwość dzielenia się wydarzeniami ze swojego dnia. Jest to bardzo popularna opcja, z której posiadający Instagrama  chętnie korzystają, ponieważ  mają pewność, że treści znikają po 24 godzinach. Dlatego często wrzucają filmy czy zdjęcia, których nie wrzuciliby na swoje tablice.

Jak dzisiaj wygląda sytuacja Instagrama?

Obecnie  jest ponad 250 milionów użytkowników Instagrama. Według Facebooka aktywne używanie stories wydłużyło znacząco czas spędzony w Instagramie. Młodsi użytkownicy, do 25 roku życia, korzystają z serwisu średnio 32 minuty dziennie, ci starsi średnio 24 minuty. Sam zauważyłem to po sobie. Instagram Stories to coś, za co jeszcze bardziej polubiłem Instagrama! Rosnąca popularność nowej funkcji, skłoniła giganta z Menlo Park do dodania możliwości reklamy na Instagram Stories.

Reklamy na Instagramie

Co należy zrobić, żeby reklamować się w Instagram Stories? Reklamy mogą być tworzone, wybierając prawie każdy cel reklamowy (na chwilę obecną wyłączone jest pozyskiwanie kontaktów, odpowiedzi na wydarzenia i zaangażowanie pod postem). Wybierając zestaw reklam w sekcji „umiejscowienie”, należy wybrać Instagram Stories (wówczas wyłączą się wszystkie pozostałe). W ten sposób utworzymy dedykowany zestaw reklam tylko dla Instagram Stories. Co dalej? W sekcji reklamy pozostaje wybrać zdjęcie lub video, które będzie używane; konto instagramowe, z którego będzie puszczana reklama i ewentualny link, gdzie chcielibyśmy odesłać odbiorców. Gotowe! A, koniecznie pamiętajmy, że materiał reklamowy musi być w formacie wertykalnym, czyli 9:16. Materiał ten musi być również zrobiony według najlepszych praktyk, dotyczących formatu.


Co się najlepiej sprawdza w reklamach na Instagramie?

Materiał musi być świeży. Najlepiej stworzyć dedykowane zdjęcia lub filmy, które będą wyświetlane tylko tu. Na początku wakacji prowadziliśmy dużą kampanię reklamującą totalnie Nowy Fructis marki Garnier. Przez pierwszy okres kampanii promowaliśmy na Instagram Stories materiały identyczne jak te, z których korzystaliśmy w kampanii na newsfeedzie facebookowym i instagramowym. Zaniepokojeni, niższym niż się spodziewaliśmy zaangażowaniem odbiorców, zdecydowaliśmy się na podmianę video na nowe, dedykowane temu umiejscowieniu. Wyniki poprawiły się dwukrotnie. Odbiorcy chętniej swipowali do góry (slangowe określenie przejścia na stronę docelową w reklamie na Instagram Stories). Stało się to też, dzięki umieszczeniu na video wyraźnego call to action.

W związku z tym, że treści na Insta Stories różnią się od tych, które umieszczamy na Facebooku czy Instagramie, można pozwolić sobie na większy luz w reklamach. Stickersy, odręczne pismo, czy śmieszne hasztagi sprawią, że reklamy w Instagram Stories będą bardziej przyjazne dla odbiorców.

Czy kupowanie reklam na Instagram Stories jest drogie?

Nie! W marcu i kwietniu, gdy format był świeży, CPM (cena za wyświetlenie reklamy 1000 użytkownikom) wzrósł dwukrotnie od rynkowego, ale dzięki szybkiemu zwiększeniu popularności, obecnie jest minimalnie wyższy od średniego CPM na Instagramie.

Instagram Stories to doskonałe narzędzie do pokazywania trailerów, zajawek ciekawych wydarzeń lub nowych produktów, dlatego brakuje mi trochę możliwości ustawiania sekwencji, tzn. że jeżeli publikujemy kilka filmów czy zdjęć, są one wyświetlane użytkownikom pojedynczo według algorytmu, a nie w wybranej przez nas kolejności. Brakuje mi też możliwości dodawania stickerów takich, jak w aplikacji, czy wstawiania możliwości głosowania (ostatnia nowość).

https://www.youtube.com/watch?v=eHC5pb_ptGM
https://www.youtube.com/watch?v=2TQTXw6qRdE
https://www.youtube.com/watch?v=uumF2ByAEKQ


Są to świetne przykłady na to, jak kreatywnie wykorzystać sekwencję i możliwości płynące z narzędzia. Jeśli Facebook doda możliwość tworzenia sekwencji w Insta Stories, tak ciekawe materiały jak te, mogłyby posłużyć jako materiały reklamowe, które jeszcze bardziej zaangażują naszych followersów, a Facebook będzie musiał wymyślić nowe statystyki w Ads Managerze. Może będzie to zaangażowanie w Instagram Stories? Albo czas spędzony w Instagram Stories? Wprowadzenie takich statystyk w panelu sprawi, że Insta Stories staną się wreszcie prawdziwym narzędziem do budowania więzi między marką, a użytkownikiem. Tak więc inżynierowie z Menlo Park  –  do dzieła!

Źródła
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/3-2-mln-polskich-uzytkownikow-instagrama-przewazaja-kobiety-i-nastolatki-top50-uzytkownikow
http://www.spidersweb.pl/2015/09/instagram-liczba-uzytkownikow-miesiecznie.html
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/liczba-uzytkownikow-instagram-stories
https://sprawnymarketing.pl/instagram-stories/
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/liczba-uzytkownikow-instagram-stories
http://blog.instagram.com/post/148348940287/160802-stories
http://wyborcza.pl/1,156282,11506494,Facebook_kupuje_Instagram__Cena__1_miliard_dolarow.html

3 thoughts on “Instagram Stories: Jak mają się reklamy tam, gdzie treści są ulotne?

  1. Mało kiedy zdarza się, że pod tekstem zamieszczanym w sieci są wskazane źródła. Bardzo mi się to podoba, szczególnie, że szalenie ułatwia pogłębienie tematu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *