Browsed by
Kategoria: Paid social

Wykluczanie – to również jedna z opcji targetowania

Wykluczanie – to również jedna z opcji targetowania

Targetowanie to pojęcie, które zna każda osoba zajmująca się szeroko pojętym marketingiem online. Dla korzystających z social mediów nie jest również niczym nowym fakt, że wśród treści, jakie przeglądamy, pojawiają również posty sponsorowane. Reklamodawcy wykorzystują mnóstwo informacji, żeby pojawiały się one tylko odpowiednim osobom. Tutaj z pomocą przychodzi właśnie targetowanie, czyli odpowiedni dobór grupy odbiorców. Ilość danych oraz możliwości, jakimi dysponują reklamodawcy, jest ogromna, i obejmuje 5 głównych obszarów – demografię, zainteresowania, zachowania, połączenia oraz remarketing. Pomimo tego, nie zawsze…

Read More Read More

Zmiany na Facebooku po wydarzeniach z Cambridge Analytica

Zmiany na Facebooku po wydarzeniach z Cambridge Analytica

W 2018 roku bardzo dużo dyskusji na temat Facebooka dotyczyło kontrowersji związanych z tzw. aferą Cambridge Analytica. Wiele już zostało napisane jak doszło do wycieków danych, czym były spowodowane, kto na nich ucierpiał. W mniejszym stopniu eksploatowany był temat zmian, które Facebook poczynił na przestrzeni poprzedniego roku. Szereg z nich wpływa bezpośrednio na reklamodawców oraz pracujących dla nich agencji i domów mediowych. W niniejszym tekście postanowiłem zebrać i pokrótce omówić najważniejsze nowości.

Dynamiczny materiał reklamowy – jak to działa?

Dynamiczny materiał reklamowy – jak to działa?

Stworzenie idealnego, najbardziej skutecznego połączenia kreacji z tekstami reklamowymi na Facebooku jest bardzo czasochłonnym procesem dla reklamodawców. Dzięki funkcji, udostępnionej przez Facebook, jaką jest dynamiczny materiał reklamowy (DMR), można w szybki sposób uzyskać reklamę, która będzie generowała wyniki lepsze, niż każda inna kombinacja poszczególnych elementów reklamy. DMR – CO TO JEST? Dynamiczny materiał reklamowy (ang. DCO – dynamic creative optimization) to narzędzie, które kreuje reklamy poprzez automatyczne łączenie jej podstawowych elementów składowych (obrazy, filmy, tytuły, opisy itp.). Dzięki tej funkcji…

Read More Read More

Aukcja kontra rezerwacja. O modelach zakupowych kampanii na Facebooku

Aukcja kontra rezerwacja. O modelach zakupowych kampanii na Facebooku

Facebook umożliwia zakup reklam w dwóch modelach: w systemie aukcji czasu rzeczywistego oraz w modelu Reach & Frequency, działającym na zasadzie rezerwacji. Który model wybrać, jakie są ich wady i zalety? To pytanie codziennie zadają sobie reklamodawcy, którzy pragną skutecznie docierać do odbiorców na Facebooku.

Cyfrowa Prehistoria Pixela FB

Cyfrowa Prehistoria Pixela FB

Pixel FB to narzędzie analityczne (w postaci specjalnego kodu umieszczanego na stronie), dzięki któremu możemy mierzyć skuteczność reklam na podstawie analiz działań podejmowanych przez odbiorcę danej witryny. Pixel pozwala również w dokładniejszy sposób dotrzeć do osób, na których najbardziej nam zależy. Dzięki ID użytkownika można dowiedzieć się, kto odwiedził daną stronę, czytał wskazany artykuł bądź oglądał produkt.

In-Stream Video – nowy placement reklamowy jako sposób na pełną oglądalność na Facebooku

In-Stream Video – nowy placement reklamowy jako sposób na pełną oglądalność na Facebooku

Reklama na Facebooku rozwija się prężnie. Spece z Menlo Park pokazują nam coraz ciekawsze rozwiązania, czym udaje im się nieustannie podnosić efektywność działań reklamowych na Facebooku. Ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników, którzy oglądają video na portalu przez ponad 100 milionów godzin dziennie, stanowi wielki potencjał reklamowy. Facebook zamierza oczywiście ten potencjał wykorzystać i w tym celu wprowadził nowy placement – In-Stream Video, który ma szansę wiele zmienić w sferze reklam video na Facebooku. Ale zaczynając od początku…     Jak i czy…

Read More Read More

Instagram Stories: Jak mają się reklamy tam, gdzie treści są ulotne?

Instagram Stories: Jak mają się reklamy tam, gdzie treści są ulotne?

Początek Instagrama datuje się na 2010 rok. Po zaledwie dwóch latach, w kwietniu 2012 roku, serwis został kupiony przez Facebooka za miliard dolarów. Liczył wówczas 30 milionów aktywnych użytkowników. Było to świetne zagranie Marka Zuckerberga. Dostrzegł on potencjał Instagrama, idealnie pasującego do Facebooka. „Możliwość zapewnienia naszym użytkownikom najlepszych warunków do dzielenia się zdjęciami, to jeden z powodów, dla których ludzie kochają Facebooka. Dlatego chcieliśmy połączyć te dwie firmy.” – Skomentował właściciel Facebooka.  Ewolucja reklam na Facebooku i Instagramie W październiku…

Read More Read More