Kategoria: Programmatic

Cross-Device a Programmatic Buying – realna szansa, czy pieśń przyszłości?

Cross-Device a Programmatic Buying – realna szansa, czy pieśń przyszłości?

Bez wątpienia Programmatic Buying jest terminem, który w świecie digital wzbudza dużo emocji w ostatnich latach. Reklamodawcy początkowo niechętnie odnosili się do tej metody zakupu mediów, niemniej wszystko wskazuje na to, że wydatki na Programmatic będą wciąż rosnąć w dużym tempie. Pojawiające się nowe możliwości, niemożliwe do zrealizowania w tradycyjnym modelu zakupowym, dotyczące np. skutecznego docierania do grupy docelowej, wykorzystania powierzchni, czy samego planowania kampanii przekonują reklamodawców do inwestowania w ten właśnie kanał. Kolejnym terminem, obok którego nie można przejść…

Czytaj więcej Czytaj więcej

Jak podnieść świadomość marki wśród konsumentów w modelu programmatic buying?

Jak podnieść świadomość marki wśród konsumentów w modelu programmatic buying?

Rosnący z miesiąca na miesiąc w siłę “Programmatic Adversiting”, umożliwia nam realizację nie tylko kampanii sprzedażowych, ale równie skutecznych kampanii wizerunkowych, informacyjnych, edukacyjnych, społecznych. Działania zasięgowe (brandingowe) podejmuje się najczęściej w związku z fuzją, rebrandingiem, wejściem na nowe rynki, poszerzeniem profilu działalności, wprowadzeniem nowych produktów, wzmocnieniem pozycji produktów już dostępnych lub gdy firma chce pozyskać́ nowych odbiorców.[1] Kampanie wizerunkowe a Programmatic Buying Budowanie wizerunku jest nastawione jedynie w sposób pośredni na sprzedaż, która powinna rosnąć proporcjonalnie do rozpoznawalności marki wśród…

Czytaj więcej Czytaj więcej

ads.txt i ads.cert – nowe standardy w walce z fraudowym ruchem w Programmatic

ads.txt i ads.cert – nowe standardy w walce z fraudowym ruchem w Programmatic

Pod koniec zeszłego roku firma White Ops, zajmująca się weryfikacją rynku reklamy internetowej, wykryła jedno z najbardziej dochodowych oszustw w branży reklamy internetowej, o nazwie Methbot. Przez kilka miesięcy działania prowadzone na masową skalę doprowadziły do defraudacji 180 mln dolarów z budżetów na reklamę online.

Rynek programmatic w Polsce i Europie – dane, trendy i perspektywy rozwoju

Rynek programmatic w Polsce i Europie – dane, trendy i perspektywy rozwoju

Dynamiczny rozwój programmatic Jeszcze kilka lat temu mało kto znał znaczenie pojęcia, jakim jest Programmatic Advertising – dziś ten sposób zakupu mediów stanowi ponad połowę wydatków na digital w Europie. Niewątpliwym liderem pod względem rozwoju pozostają Stany Zjednoczone, gdzie w modelu programatycznym lokowanych jest 84% budżetów digitalowych. Polska, pomimo niewielkiego udziału programmatica w wydatkach mediowych, jest najszybciej rozwijającym się rynkiem w regionie EMEA – jej skumulowany roczny wskaźnik wzrostu na przestrzeni lat 2015 – 2020 to ponad 35%. Tak gwałtowny…

Czytaj więcej Czytaj więcej

Programmatic buying jako kanał dla kampanii performance

Programmatic buying jako kanał dla kampanii performance

Zanim skoncentrujemy się na docelowym zagadnieniu, spróbujmy odpowiedzieć na pytanie o definicję programmatic buying oraz performance, ponieważ od odpowiedzi na to pytanie będą zależeć nasze dalsze wnioski. A nie jest to tak oczywiste, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. W swoim podstawowym ujęciu programmatic jest zbiorem mechanizmów pozwalających na automatyzację procesów zakupu powierzchni reklamowej w internecie, którego wyróżniającą cechą jest spersonalizowany komunikat reklamowy skierowany do dowolnie sprecyzowanej grupy docelowej. Powstał w odpowiedzi na rosnące potrzeby wzrostu efektywności i…

Czytaj więcej Czytaj więcej