Browsed by
Kategoria: SEM

Data driven attribution w Doubleclick Search

Data driven attribution w Doubleclick Search

W większości branży użytkownicy odwiedzają stronę kilka razy przed podjęciem decyzji o zakupie, a im droższy produkt, tym dłuższa jest ścieżka prowadząca do zakupu. Jednak w większości systemów, takich jak Google AdWords, Google Analytics, DoubleClick Search, domyślnym modelem atrybucji jest last click. Buduje on jednak niepełny obraz sytuacji, ponieważ przypisuje 100% konwersji do ostatniej interakcji z reklamą, przez co ignorowane są pozostałe kliknięcia prowadzące do konwersji. Efektem korzystania z modelu last click może być nieefektywna alokacja budżetu reklamowego lub „wycinanie”…

Read More Read More

Poradnik audytowania ustawień kampanii AdWords

Poradnik audytowania ustawień kampanii AdWords

AdWords daje wiele możliwości skonfigurowania kampanii i konta. Niektóre z nich mają korzystny wpływ na efekty naszych działań, a niektóre mogą spowodować brak oczekiwanych rezultatów, a nawet pogorszenie dotychczasowych wyników. W niniejszym artykule wymieniam najważniejsze kwestie, na które warto zwrócić uwagę przy wystartowaniu z nową kampanią w AdWords lub przeprowadzeniu audytu dotychczasowych działań.   Uwzględnienie konwersji na różnych urządzeniach w kampaniach w sieci reklamowej Obecnie tylko w kampaniach z sieci wyszukiwania oraz kampaniach produktowych, zarówno na desktopie, jak i mobilu,…

Read More Read More

AUTOMATYZACJA REKLAM PRZY WYKORZYSTANIU PLANU ASORTYMENTOWEGO W DOUBLECLICK SEARCH CZĘŚĆ 2

AUTOMATYZACJA REKLAM PRZY WYKORZYSTANIU PLANU ASORTYMENTOWEGO W DOUBLECLICK SEARCH CZĘŚĆ 2

W poprzednim artykule przedstawiliśmy podstawowe informacje, mające na celu wprowadzenie czytelnika w świat automatyzacji kampanii Adwords przy wykorzystaniu planu asortymentowego w DoubleClick Search. Rozpoczynając przygodę z aktualnym planem asortymentowym IMv2 (Inventory Management wersja 2), warto zapoznać się z dobrymi praktykami, które mimo dynamicznie zmieniającej się oferty produktowej, pozwolą Ci wykorzystać pełnię możliwości, jakie zapewnia automatyzacja procesu tworzenia kampani, grup reklam, tekstów reklamowych i słów kluczowych. Jedną z jego niezaprzeczalnych zalet jest tworzenie kampanii precyzyjnie kierowanych do odbiorców za pomocą danych…

Read More Read More

Remarketing w AdWords – skąd brać listy użytkowników?

Remarketing w AdWords – skąd brać listy użytkowników?

Remarketing jest jedną z podstawowych pozycji w działaniach reklamowych online. Dzięki wykorzystaniu remarketingu wracamy z komunikacją do użytkownika, który już odwiedził naszą stronę.  Jednak w zależności od założonych celów ponowne dotarcie do niego jest dla nas potencjalnie wartościowe. Może to być użytkownik, który porzucił koszyk w sklepie e-commerce lub opuścił stronę po drugim z czterech kroków zakupu ubezpieczenia. Mogą to też być użytkownicy ze zdefiniowanymi potrzebami zakupowymi, którzy przyszli na stronę po wpisaniu określonych haseł w wyszukiwarce Google. Dzięki temu…

Read More Read More

Automatyzacja reklam przy wykorzystaniu planu asortymentowego w DoubleClick Search

Automatyzacja reklam przy wykorzystaniu planu asortymentowego w DoubleClick Search

DoubleClik Search jest zaawansowaną platformą, umożliwiającą zarządzanie kampaniami search. Rozwiązanie to jest wprost stworzone dla branży e-commerce. Szereg toolsów, które oferuje DoubleClick Search wspomaga proces automatyzacji działań. W przypadku kampanii prowadzonych dla sklepów internetowych, kluczową rolę odgrywa poprawnie skonfigurowany feed (plik produktowy, to systematycznie aktualizowany zbiór produktów danego e-commerce. Każdy produkt zawarty w feedzie posiada konkretne atrybuty – parametry). Feed możemy wykorzystać nie tylko w kampaniach reklam z listą produktów (PLA), ale również w kampaniach opartych o plan asortymentowy. Funkcja…

Read More Read More

Dynamiczny remarketing z wykorzystaniem firmowych baz danych

Dynamiczny remarketing z wykorzystaniem firmowych baz danych

Dynamiczny remarketing jest od dawna standardem działań online sklepów internetowych, stoi na równi z reklamą produktową (shopping ads). Sklepy prowadzą kampanie dynamicznego remarketingu przez Adwords, RTB albo dynamiczne kreacje emitowane z adserwerów, takich jak Doubleclick Campaign Manager. Jednak Adwords jest najczęściej wybieranym adserwerem do dynamicznego remarketingu – popularny, łatwo dostępny, dużo szablonów reklam, żadnych opłat poza opłatą za kliknięcie, można podpiąć pod niego listy adwordsowe, analyticsowe, doubleclikowe oraz dobry support. Dobrze zrobiony dynamiczny remarketing jest super efektywnym kanałem sprzedażowym1.  Taka…

Read More Read More